tisdag 24 augusti 2010

Nu har jag landat i USA. Ska tillbringa mina första fem dagar på en skola i New york, idag är det dag två. Har nog aldrig sett något så fin byggnad utifrån, men ack så tråkig inifrån! Man ser in när andra är på toaletten, det luktar hemskt i matsalen och det är dålig luft i klass- och sovrum. Maten är inte någon hitt den heller, det första vi får när vi anlänt till skolan är pizza och en chipspåse, till lunch idag fick vi smörgås och sedan hamburgare till middag. Idag har jag haft lektioner från 8 på morgonen till 8 på kvällen, är så trött. Var ju vaken ett helt dygn igår när jag reste, resan gick hur smidigt som helst förutom att jag satt en gång ifrån en tjej som spydde, sådan lukt!

Lektionerna är inte allt för roliga, idag har jag lärt mig att man ska tvätta sina och barnens händer, annars kan man bli sjuk. Man far inte skaka ett barn för då kan den få problem med nacken. Man får inte heller låta baren klappa vilddjur som grävlingar för att dom kan bära på farliga smådjur!

Det vad allt jag hann med att skriva:)

5 kommentarer:

  1. Härligt att höra att du har kommit fram helskinnad, Sanna! :)

    Du kommer nog få det superspännande nu när du ska börja passa barn!
    Följer din blogg frenetiskt! ;)

    SvaraRadera
  2. Skönt att höra att du kommit fram! :) Vilken tur att ni får lära er att inte låta barnen klappa grävlingar måste jag få säga ;) haha! Hoppas du har det bra och att du skriver snart igen :) Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. håller med föregående talare om att det är skönt att höra att du har kommit fram! :) och det där med grävlingar ska jag lägga på minnet ifall jag ska passa barn ngn gång ;) haha. jag ska följa din blogg, så du vet vad vi sa om videouppdateringar, och många ska det va! ;D ha de bäst så länge. Puss & Kram

    SvaraRadera
  4. Om Sanna säger att maten är dålig, då är den det! Så jag lider med dig stumpan ;)
    Fortsätt med uppdateringen, vi norskar vill veta aaallt vad du gör från det att du skiter till lever lyx vid polen :) Ha det bäst, och gör allt som vi inte skulle ha gjort! PUSS!

    SvaraRadera
  5. Trevligt att äntligen hittat hit.
    Lite bilder vore nice!
    PUSS!

    SvaraRadera