tisdag 26 oktober 2010

En så effektiv och bra dag, har äntligen skaffat amerikanskt person nr. Jag och Lara åkte iväg imorse till stället, så nu ska jag få det om en vecka.

Lite senare pratade jag med Angelica på skype, frågade vad hon tyckte jag skulle gör, hade lite för många allternativ, ville åka till gymmet, kolla oth, åka till starbucks, åka till morristown och ha maddig och bara vara hemma och umgås med familjen. men så effektiv som jag var hann jag med de tre viktigaste, träna, umgås med familjen och träffa en svensk på starbucks. Där fick du Angelica för att du tycker jag är för bekväm!

Man lär sig så otroligt mycket här, varje dag. Saker man aldrig har tänkt på, saker som är en självklarhet. Jag har aldrig ägnat en take åt barnbidrag/studiebidrag, alltid tagit det för givet. Men det är tydligen något helkonstigt för min värdfamilj, vi hade en argumentation om detta på middagen. Dom tyckte det var galet att barn fick pengar för att gå i skolan, att det är föräldrarnas ansvar och att ungdomar inte behöver något studiebidrag. tre mot en jag kan säga att jag förlorade! Hjälp mig hitta argument för studiebidrag tack!

2 kommentarer:

  1. Härligt att höra att du har det så bra :)

    SvaraRadera
  2. Hahah, se där ja Sanna! Jag tycker bara du ska utnyttja din tid istället för att fläska framför oth ;) Gav dig ju till och med en sida som du kan gå in på! :D Argument till varför man ska ha barnbidrag är såklart att alla familjer har inte råd att ge sina barn pengar, dessutom får "barnen" känna ansvar att ta hand om sina egna pengar och planera sin månad efter sina tillgångar. På det viset undviker man att barnen blir bortskämda! Förresten har jag "skaffat" blogg, så den kan du läsa när du har tid över. Angelicamnssons.blogg.se pusss hjätat

    SvaraRadera