tisdag 7 september 2010

Helgen har bara varit bra, fint väder över 30 grader varje dag,och har träffat flera nya au pairer i området. Igår var det en arbetsfri dag i usa, minns aldrig vad den heter men nästan alla är lediga. Så jag följde med fyra andra au pairer som bor i samma stad och två andra killar, till new york. Vi körde till Jersey city, för att ta en båttur till frihetsgudinnan och sedan ett museum. Vi var inne/uppe i frihetsgudinnan, det var rätt haftigt, hon är så mycket större än vad jag todde! Senare på kvällen var vi på ett tivoli här istan, pga denna "frihetsdagen" dom har här.

Idag har jag bara tvättat, tjejen har så mycket tvätt varje gång. Jag förstår inte hur en människa kan ha så mycket tvätt! Nu är jag inne på den värsta delen av dagen, matlagningen, för det första har jag aldrig lagat mat, för det andra hittar jag aldrig sakerna och för det tredje förstår jag inte recepten! Håller nu på att föra "permesan chicken and rice" med det finns ingen permesan, inte vad jag hittar iaf! Det är lika pinsamt varje gång jag gjort något!

Efter matlagningen ska jag nog iväg till staden bredvid och gå på bio med en tjej som jag gick i samma klass som i New york. har hört att dom har en bra outlet där så tänkte åka lite innan och kolla, nu bränner jag nog maten också, hejdå!

2 kommentarer:

  1. Tror nog att du klarar matlagningen mycket bättre än vad du tror Sanna! :) Saknar dig! Puss/Johanna

    SvaraRadera
  2. Hallå! Efterlyser tätare uppdateringar! Det är ju så kul att följa... PUSS!

    SvaraRadera