torsdag 16 september 2010

Sitter nu och äter frukost efter att ha gått upp 06.20 skjutsat tjejen till skolan, gått ut med hunder, diskat och tvättat lite kläder. Hur trött är man när man häller juicen i flingtallriken?

Igår träffade jag en ny au pair som kom för fem dagar sedan, från tyskland jättetrevlig. Jag tog henne till ett kaffe ställe och sedan till den mexicanska tjejen. Det var tydligen en mexicanskdag igår så vi var sex personer som firade dagen, med lite mexicansk mat. Gissa vad vi fick om inte köttbullar! Fast hon gjorde något som liknade tortillas också.

Var även iväg och anmälde mig till en engelskakurs och var för första gången inne på ett collage. På tisdag börjar jag. Såg även en vollybollmatch för första gången, Taylor och hennes skollag spelade, rätt kul att se.

Måste även nämna att mamman sa för första gången att maten var god! Händer så mycket "för första gången grejer" i mitt liv just nu, spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar