tisdag 23 november 2010

Philly..

I helgen var jag och Sandra i Philadelphia, vi åkte lördag till söndag. En rätt oplanerad resa om man säger så, fredag och vi vet fortfarande inte hur vi tar oss dit, vilken tid eller hur vi tar oss hem. Fredagkväll bestämmer vi oss hur vi ska ta oss till philly, Sandras vm kör oss till stationen. resan börjar bra, sitter på tåget och jag märker att jag tappat mobilen, panik! Vad händer om jag tappar bort min mobil som är min jobbmobil som jag fått av familjen. Men som tyr var låg den kvar i Sandras bil. Efter lite shoping åker vi till hotellet, hotellet låg liite längre bort än vi trodde så var tvugna att ta taxi för 30 dollar varje gång vi skulle fram/tillbaka. Det blir söndag och ojdå vi har ingen skjuts hem från tåget, vi ringer ett x antal aupairer men ingen kan, ingen bil eler så jobbade dem, paniken började komma bara ett par timmar innan vi skulle åka hem, fick vi tillslut tag på vici som kunde köra oss hem. sen hände väl ett antal otippade saker men men, man behöver inte alltid ha en planerad resa för att den ska bli bra.

thanksgiving närmar sig, farföräldrarna är i huset och snart kommer bara folk rulla in, kommer bli ca 20 pers. som sover här. lite halvjobbigt att alltid ha folk i huset, vet inte riktigt vad man kan göra och inte.

Har haft två lite halvdåliga dagar, igår var ingen bra dag. Hade ont i huvet. magen och bara mådde dåligt, visste inte vad det var. kännde lite lika idag, men lite bättre ändå, fast tydligen inte.. spyde precis:O vet inte vad det är som händer.

1 kommentar:

  1. Vad roligt med Thanksgiving! Jag tycker man borde införa det i Sverige :)

    Nej, men usch. Det låter inte likt dig att vara sjuk Sanna. Kanske beror det på den nya maten? Eller då kanske du skulle reagerat tidigare? Det kanske bara är nåt tillfälligt. Hoppas det blir bättre snart i alla fall :)

    SvaraRadera