fredag 26 november 2010

Thanksgiving

Ligger mer död än levande i sägen och väntar på att sandra ska komma över, för lite oc eller kanske lite filip och fredrik. har inte sett "vem kan slå filip och fredrik" än. Gick upp vid 4 tiden imorse, såkallade black friday idag, en stooor shopping dag, allt öppnar runt 3 tiden på natten, och alla är ute och handlar. Ska vara bästa shopping dagen på året, med massor av rea. Så jag Sandra och Melinda (en ny svensk i mendham) åkte iväg kl 5. Parkeringen var full! hittade som tur var en parkeing. var två andra bilar som försökte ta parkeringen men vi hann före, dom andra två började tuta så såg vi att dom backade in i varann! skrattande smet vi iväg!
Dock rikigt dålig rea, vi var påtok för trötta för att ens prova något och om vi ville ha något var det 40 min kö, så då ville vi inte ha det längre!

Igår var en av alla stora högtider jag haft förväntningar på, Thanksgiving, Ätarendag och kalkonensdag. Det var som i alla filmer. Dagen innan hjälper hela familjen till (utan pappan som jobbade), och såklart börjar folk bråka (som i alla filmer), men löser sig såklart lagomt till själva dagen. Dagen kommen och alla kommer tror vi var ca 20 st. Sandra kom som tur var, hade kännt mig lite ensam utan henne tror jag. men en rikigt mysig dag, med massa mat. Kul att äta hemlagad amerikansk mat. bla sötpotatis rikigt äckligt, inte mkt jag inte kan äta men det klarade jag inte ens av. men utöver det var det helt okej, gillade pumpa brödet extra mycket.

Imorgon tror jag det blir en sväng till ikea igen, osten är ju slut! ne men melinda ville dit och jag säger inte nej till att köpa mer svensk mat och så är det en jättestor outlet bredvid, så får nog försöka hitta en vinterjacka och lite julklappar. På söndag blir det kanske nyc med sandra, vi ska försöka köpa luca biljetter till sveskakyrkan, men till ena showen är dom redan slut så får hoppas dem finns kvar till på söndag. Idag börjar julen.. eller ja den har redan varit ett par veckor, julpynt och julmusik hit och dit. Men nu ska man tydligen börja pynta husen med tomtar, julgranar och allt vad man nu har...

1 kommentar:

  1. Nu är jag riktigt avundsjuk! Thanksgiving och amerikansk jul är nåt jag verkligen vill uppleva :)

    SvaraRadera